У минулій статті ми з вами детально вивчили світову історію Фасіліті Менеджменту (далі ФМ, Facility Management, фасіліті менеджмент, управління об'єктами), дізналися про авторитетні асоціації і нові стандарти якості ФМ. Все це досить цікаво в рамках історії становлення ФМ як послуги. Але поки не відповідає на головне питання нашого клієнта "Що таке Фасіліті Менеджмент?".

У цій статті я розповім про саме визначення ФМ, його різночитання і про послуги, які включає в себе управління об'єктами.

Для початку слід зазначити, що єдиного, універсального визначення ФМ немає. Сам факт того, що немає навіть дослівного перекладу на російську мову теж про щось говорить. Як буде правильно? Управління послугами? Адміністрування комфорту? Управління будинками? Будь-яке з цих визначень вірно. Використовуючи інтернет, ви можете знайти кілька визначень Фасіліті Менеджменту. І кожне з них, так чи інакше відображає всю суть. Давайте розглянемо інфографіку в якій я наочно описую підходи до визначення терміна Фасіліті Менеджмент в різних країнах.

 



Можна сказати, що ФМ - це дії спрямовані на підтримку і підвищення ефективності основних видів діяльності організації. Якщо пояснювати простіше, то вся суть в тому, що взуттєва компанія повинна займатися тільки виробництвом взуття і фокусуватися виключно на її продаж і якості, але ніяк не на заміну лампочки або прибирання приміщень.

У загальному і цілому Facility Management - це обслуговування та експлуатація комерційної нерухомості. Однією з головних складових ФМ можна назвати скоординовану роботу всіх систем життєзабезпечення будівлі або підприємства: прибирання приміщень і прилеглих територій, вивіз сміття, інженерне обслуговування комунікацій, обслуговування устаткування, кейтеринг, охорона тощо.

Давайте на наочному прикладі в інфографіку, розглянемо, які види послуг власник нерухомості може передати в аутсорсинг ФМ оператору.

* Натисніть на картинки для того щоб подивитися їх у великій якості

Служби Facility Management діляться на дві категорії. Перша відноситься до послуг, орієнтованим на підтримку життєзабезпечення будівлі і відповідає на питання: де і як? Друга категорія послуг спрямована на співробітників організації і ця категорія служб ФМ відповідає на питання: кому і як? У наступному інфографіку схематично представлені категорії з їх змістом.

Як ви можете бачити, діапазон ФМ сервісів може бути дуже широким. Укладаючи договір з ФМ оператором, оптимальним рішенням для досягнення максимальної ефективності та економії є передача повного спектру послуг однієї організації. Але, так само має місце і часткова передача послуг, якщо основна діяльність Замовника частково або повністю перетинається з одним з видів послуг. Приклад: власник заводу з виробництва і ремонту кондиціонерів в першу чергу придбає послуги з прибирання, а в другу чергу обслуговування систем кондиціонування.

За останні кілька років, все більше підприємств починають розуміти, наскільки важливо ефективне управління об'єктами для їх прибутку. Фасіліті менеджмент дозволяє бізнесу тримати руку на пульсі, тим самим: правильно координувати своєчасне обслуговування активів, заздалегідь оцінити ризики, підвищити інвестиційну вартість об'єкта, прогнозувати і скорочувати витрати, а також надавати комфортні і конкурентні умови для роботи. Стає ясно, що ФМ сьогодні є невід'ємною частиною будь-якого бізнесу і що це всього лише невелика вибірка переваг на користь професійного управління нерухомістю.

Бізнес що не має можливості ефективно управляти своїми об'єктами, ризикує отримати величезні збитки,які здавалося б, не мають відношення до основного виду діяльності. Власник заводу може зіткнутися з дорогими рахунками за ремонт обладнання, яке вчасно не обслужили. Крім того, небезпечне обладнання з поганою, не регулярною експлуатацією може становити загрозу, як для співробітників самого заводу, так і для громадськості в цілому.


Підводячи підсумок, хочеться відзначити, що ФМ оператор сьогодні - це не європейське нововведення або новомодне визначення в сфері послуг. Facility Management сьогодні - це важливий компонент будь-якого бізнесу, який допоможе власнику значно збільшити прибуток, підвищити якість і заощадити час для концентрації на найголовнішому.

 

Катерина Паерелі,

Директор по маркетингу Імпел Гріффін