Віталію, скажіть, коли і як до вас прийшла ідея про створення бізнесу в сфері обслуговування нерухомості? Як відбувалося становлення Імпел Гріффін?

Приблизно в 2000 році я і мій партнер В'ячеслав Реуцький займалися кількома напрямками: вексельними взаємозаліками, торгівлею промисловим електротехнічним обладнанням та клінінгом. Згодом ми вирішили, що повинні сконцентруватися на чомусь одному. Як не дивно, ми вибрали найскладніший, самий капіталомісткий і клопіткий бізнес - клінінг. У 2007-му у нас вже було 12 філій в найбільших містах країни, працювали 300 осіб, які обслуговують 20 підприємств, а список надаваних нами послуг виріс до 40 пунктів. За оцінками Держкомстату, враховуючи оборот бізнесу, сплачені податки та штат співробітників, Гріффін визнали лідером галузі. Нами стали цікавитися все більше число компаній - Клієнтів. У 2008 році ми зі Славою зустрілися з емісарами приблизно 10 європейських клінінгових холдингів, але конкретні переговори провели лише з двома: німецьким Dussmann і польським Impel SA. З останніми вдалося домовитися. Поляки, чий оборот перевищував $ 1 млрд, провели due diligence і 8 серпня 2008 року купили 61% Гріффіна, після чого ми додали в назву нашої компанії приставку «Імпел». Це рішення дозволило нам розширити сферу послуг і запропонувати нашим Клієнтам послуги технічного обслуговування, кейтерингу, оренди та обслуговування спецодягу, надання тимчасових співробітників, роботу з промисловими об'єктами, утилізацією та тп. Все разом - це послуги для бізнесу. Наш Клієнт концентрується на найголовнішому і важливому, а нам віддає всі непрофільні процеси, які ми обожнюємо і перфектно обслуговуємо.

 

 

Дата заснування Імпел Гріффін - 08.08.2008, а становлення Гріффін починалося з 2000-х років. Звідси випливає питання: коли Імпел Гріффін святкує свій День народження? Ви використовуєте дату заснування Гріффін або Імпел Гріффін?

Для нас зі Славою, важлива кожна дата нашого партнерства. І, звичайно ж, історію компанії ми розповідаємо співробітникам і ринку починаючи з дати заснування Гріффін, тому що багато за ці роки пройдено, багато проектів і історичних фактів сталося - про це забувати не можна. А ось дата народження компанії це дата народження нової, великої, мультисервісної, європейської "Імпел Гріффін" - 8 серпня. Сьогодні Імпел Гріффін -10 років, а нашим досвідом в обслуговуванні нерухомості - більше 18-ти.

 

Здорово, тепер зрозуміло. Віталій, а в чому полягає основна відмінність ринку обслуговування нерухомості в Україні від світової практики? Що скажете?

Принципових відмінностей, мабуть немає. Є різниця лише в тому, де знаходиться та чи інша країна на еволюційному витку розвитку бізнесу. Україна зараз, як і Америка 100 років тому, пройшла період кримінально-бізнесового становлення, а зараз на витку виходу з концентрації бізнесу, створення монополій, завершення злиття влади і бізнесу та подальшого відділення. Іншими словами, до нас проходять всі ті ж процеси, тільки в більш прискореному вигляді. Хочете дізнатися куди ми рухаємося, куди варто рухатись- подивіться де зараз з точки зору сервісу Америка, Європа. Основні їх риси: глибоке законодавче регулювання, антимонопольні рамки, антидемпінгові рамки, високі стандарти, навчальні професійні університети, спеціальні факультети і спеціальності, дорогий вхід в кожен сегмент, висока консолідація ринків і компаній, лобіювання, дотації і компенсації. Всього цього у нас поки немає. Але буде, тому що це неминучий еволюційний шлях facility management в Україні.

 

Дайте Вашу оцінку позитивним і негативним моментам в сегменті обслуговування нерухомості в Україні в порівнянні з зарубіжними прикладами.

Я не маю досвіду роботи в Америці і маю опосередкований, хоча і тривалий досвід роботи в ЄС. Тому моя оцінка буде неповною. Але, безумовно, є очевидні відмінності. Якщо коротко, то від деяких європейських країн ми відрізняємося високою пунктуальністю, високою швидкістю прийняття рішень і високою відповідальністю.

Але в той же час, в Польщі і Німеччині я бачу разюче більш високий рівень відповідальності, компетентності та професіоналізму блакитних комірців.Що стосується технічного персоналу, то наші люди дуже працьовиті, наполегливі і виконавчі. Саме тому мільйони українців приносять вигоду європейським компаніям, як більш дешеві, але кваліфіковані фахівці. І приносять багато користі Україні і своїм сім'ям пересилаючи в Україну зароблені гроші. Очевидно, що зараз експорт трудових ресурсів - це спеціалізація України, яка вигідна, на перший погляд, всім. Але це тільки поки. Зовсім скоро потрібно буде шукати іншу спеціалізацію і вектори для кооперації.

 

Як змінився попит на послуги Імпел Гріффін з початку 2018 роки?

Моє відчуття, що попит саме на нашу компанію за 2017-2018 роки зріс у рази. Інше питання, що у нас зараз немає завдання рости. Нам важко далися операційні втрати Криму і Сходу, дуже важким тягарем лягли на фінансовий результат валютно-курсові моменти. Зараз хочемо попрацювати над огранюванням нашого алмазу. У нас завдання створити навколо себе бізнес-еко систему, залучати найкращих субпідрядників, таких, якими ми самі були 10 років тому, і використовуючи наші головні компетенції фінансового менеджменту і розумного кост сейвінга, пропонувати нашим Клієнтам інтегрований фасіліті сервіс більш раціонально, більш безпечно, більш гнучко.

 

Які плани і завдання ставить перед собою Імпел Гріффін на 2019 рік?

Ми хочемо сконцентруватися на навчанні нашого персоналу, причому хочемо досягти 100% охоплення навчанням своїх, підрядних і партнерських компаній, а це понад 4000 осіб. Складне, витратне завдання, але ми очікуємо ROI від цього проекту не менше 15%. Ми хочемо адаптувати кілька кращих практик нашого Європейського партнера Impel S.A. в Україні. Таких як: адміністрування та управління житловим фондом (мета взяти в управління 1.000.000 м.кв житлового фонду), деякі цифрові послуги, такі як сканування, розпізнавання і використання міст, заводів; і думаємо знайти партнера для впровадження в Україні ноу-хау по роботизації та автоматизації розрахунків, нарахування зарплат, бонусів і компенсацій. Все це дасть багато користі нашим Клієнтам, допоможе їм бути більш конкурентоспроможними і більше заробляти.

 

 

Чому з величезної кількості компаній в сфері обслуговування нерухомості, замовники вибрали саме Вашу? Чим Імпел Гріффін відрізняється від інших?

Не всі Замовники можуть оцінити роботу з нами і тим більше дружбу з нами. Для абсолютної більшості Клієнтів бар'єром для ефективних відносин з нами є бюджетні обмеження. Іншими словами, складно бути кращими за найнижчу ціну. Тому ми не беремо участі зараз більш, ніж в 90% тендерів, а там де беремо участь і перемагаємо не маємо, на жаль, потрібної рентабельності. Такі часи. Але, якщо вже ми взялися за контракт, то це означає, що ми даємо найкращу ціну і всіма силами будемо намагатися його виконати. У нас в компанії працює багато військових, АТОшників - це люди честі і люди слова. Та й просто гідних чоловіків. На них можна покластися. Але справжня сила і «конкурентна перевага» - жінки. Їх більшість. Є зовсім юні дівчата, відразу після школи, є досвідчені дорослі жінки, з прекрасною освітою, з великими сім'ями. Думаю, саме їх вибирають наші Клієнти: справжніх працівників, порядних, чесних людей.

 

Не кожен бізнесмен приходить до успіху в бізнесі, як Ви думаєте, чому?

Це правда. І найприкріше, що ті 98% компаній, які «не допливли до порту призначення» так і не розкажуть нам в чому була їхня помилка. Тому вчимося у тих, «хто доплив», тому читаємо історію перемог і шукаємо в книгах краще і найбільш прийнятне собі.

Моя думка, що неуспішність бізнесу річ багатогранна і непізнавана, як і успішність. Я назву кілька критеріїв, які точно допоможуть не поповнити список затонулих кораблів, нехай і з набитими трюмами:

  • потрібно знати себе (що компанія, що персона), нівелювати свої слабкі сторони і максимально користуватися сильними сторонами;
  • забути про лукавство, наїзди, змови, зради, поділ, відібирання, рейдерство. Краще мати свою «бізнес Біблію» і слідувати їй;
  • завжди пам'ятати, хто тобі заробляє гроші, і пам'ятати про тих, хто в цьому допомагає. У бізнесі твій партнер і твій працівник, і, звичайно, Клієнт - це три стовпи успіху;
  • всіх, хто не хоче йти поруч, хто перетягує ковдру, хто ниє, хто гальмує, відстає, хто імітує роботу, імітує зацікавленість і імітує допомогу - усіх потрібно віддаляти від бізнесу.

Бізнес - як дитина, його можуть заразити, вплинути негативно. Оберігайте свій бізнес. Будьте позитивні, але не безтурботні. Рішучі, але не самодурами - співвідносьте цілі і ризики. Не всяка мета виправдовує засоби. Хочете спробувати? Підійдіть до лави з чистого золота: ось воно! Золото! І зачерпніть його голими руками.

 

 

Вам багато доводиться працювати з різними людьми. Які якості в людях Вам найбільше цінні?

Якщо говорити про партнерів, то відповідно до теорії Іцхака Адісеса мені поруч потрібні люди, які нівелюють мої слабкі сторони, зміцнюють сильні, і самі приносять в партнерство відсутні обов'язкові функції. Отже, я по Адизесу маю формулу PaeI. Тобто я готовий досягати цілей завзято і наполегливо і залучати прихильників. Але я не вмію шукати хороші ідеї і не вмію адмініструвати бізнес. Дякую Богу, що у мене є партнери, які люблять і вміють адмініструвати бізнес і тверезо оцінювати ідеї і проекти.

А взагалі, я вважаю, що головне - людські якості: порядність, активність, самомотивація, самоосвіта. А про бізнес-якості краще розповідає Стівен Кові у своїй книзі «7 навичок високоефективних людей». Я з ним згоден.

 

Розкажіть, крім роботи, у Вас є якісь захоплення, хобі? Звідки Ви черпаєте енергію?

Моє хобі слухати аудіокнига і аудіокниги. Чи не бізнес напрямки, а класику. Читати про технології. Малювати маслом ( www.griffinart.eu). Люблю відвідувати ігри нашої легендарної футбольної команди FC GRIFFIN - дітище мого партнера. Люблю бігати довгі дистанції, наприклад, пару раз в рік марафон, ультамарафон, де хобі не сам біг, бігати я дуже не люблю, а процессс підготовки. Але найбільше мені енергії дає обід з розумною, глибокою людиною, з якою можна годину спокійно поговорити, звірити компас і надихнутися її результатами.бокою людиною, з якою можна годину спокійно поговорити, звірити компас і надихнутися її результатами.

 

Віталій, з яким девізом Ви йдете по життю? (Улюблена цитата)

Мені мої колеги кажуть, що майже кожну зустріч я закінчую фразою «Все буде добре!». Сам я цього не помічаю. Напевно, це і є мій девіз і цитата самого себе: Все буде добре!