Відомо, що більшість європейців критично ставляться до умов існування, вживають органічні продукти, носять екобренди і прискіпливі до порядку у публічних місцях. Вирушаючи у червні до України, дехто з них, імовірно, побоювався побачити неприбране сміття на вулицях наших міст. Однак, завдання підтримувати туристичні маршрути, фан-зони, стадіони, аеропорти та й просто центральні вулиці на високому рівні, забезпечити бездоганний сервіс гостям і не створити дискомфорту жителям, хоч і було складним, виявилося цілком посильним для господарів чемпіонату.
Варто нагадати, що до початку європейської першості сприйняття країни вимірювалося кількома негативними стереотипами: бродячі собаки, расисти на стадіонах, забруднені вулиці й дороги, відсутність санітарних норм тощо. Євро-2012 минуло, і разом із ним стихли полярні емоції: голосні співи й запальні танці вболівальників та з одного боку, і гострі вислови і критичні зауваження — з другого. Ми чули різноманітні думки експертів та аналітиків. Були й такі, хто стверджував, що Україна не здатна не лише брати на себе серйозні міжнародні зобов’язання, а й успішно виконувати їх.
Загалом на розвиток інфраструктури і спортивних об’єктів Польща й Україна витратили 30,2 млрд євро. Це зумовило високі темпи зростання капіталовкладень у минулому році — 9% для України та 8,5% для Польщі. Такі результати оприлюднили аналітики АТ «Ерсте Банк». Опитування засвідчило, що більшість фанатів були зачаровані чудовими краєвидами, зеленими деревами й високими показниками щодо підтримання європейських стандартів екологічності навколишнього середовища країни.
Сьогодні, коли емоційний стан стабілізувався, настав час зробити об’єктивні висновки і проаналізувати копітку працю тисяч людей, чию діяльність не висвітлювали спалахами відеокамер.
Євро-2012 побило всі рекорди серед попередніх чемпіонатів щодо кількості відвідувачів матчів. За даними Держприкордонслужби, за період з 8 червня до 1 липня цього року український кордон перетнули 7 млн туристів, серед них 2 млн футбольних фанів — людей, які звикли підтримувати власні традиції вболівання пивом і швидкою їжею.
Лише київську фан-зону відвідало понад 1 500 000 чоловік. І саме тут ми побачили зразковий результат у питаннях безпеки, чистоти й порядку, бездоганного сервісу й чудової атмосфери свята.
Аби забезпечити належні умови, компанія, яка обслуговувала Євро-2012, завезла до столичної фан-зони понад сім тисяч пакетів для сміття, які виготовляли за спеціальним екопроектом із вторинної сировини. Але ні країна, ні організатори, ні міська влада не могли передбачити таке масштабне збільшення кількості фанатів, що призвело до критичної необхідності у розширенні як самої фан-зони, так і часу її роботи.
За словами генерального директора клінінгової компанії «Імпел Гріффін» Віталія Опанасюка, у проект «Фан-зона» було інвестовано великі кошти компанії й залучено найкращих постачальників. «Вигравши тендер на обслуговування фан-зон Києва і Харкова, ми брали на себе відповідальність, до якої були повністю готові. Також ми працювали над обслуговуванням термінала D (аеропорту «Бориспіль»), який був побудований саме до чемпіонату. Нам вдалося значно підвищити статус України в очах європейців завдяки високому рівню організації, самовідданості й цілеспрямованості нашої команди. Адже на країну дивилася вся Європа, і перед нами стояло відповідальне завдання: продемонструвати гідний показник сервісного обслуговування. Я хочу висловити подяку всій нашій команді однодумців, партнерам і всім тим, хто брав участь в організації Євро-2012 за їхню підготовку і професіоналізм», — зазначив Віталій Опанасюк.
Сподіваємося, що Україна, яка довела, що здатна проводити такі масштабні заходи, ще матиме змогу продемонструвати свій глобальний потенціал і зможе поділитися набутим досвідом.